söndag 23 augusti 2009

Då var vi igång...

Nu har skolan börjat och det känns fantastiskt bra. Korridorer fulla med elever och massor med härliga möten i form av mentorsgrupper och lektioner. Den kommande veckan startar mina lektioner också. Känns ganska nervöst, men det kommer säkert att gå bra. Det handlar väl bara om att komma igång :) Sedan åker vi på kick-off med alla åk 1or måndag-onsdag veckan efter. Vi ska till Lurö som ligger mitt i Vänern. Googla på det om du är nyfiken ;) Känns spännande och roligt att få lära känna ungdomarna bättre! Min mentorsgrupp har jag bara träffat i onsdags, men allt kändes jättebra och jag tror att vi kan ha jättekul ihop!

Helgen har spenderats med att umgås här hemma, rensa lite ogräs, planera lektioner och städa lite. Mannen målar och så har vi varit i Skatås på långpromenad igen. En annan sak är att vi har börjat äta enligt LCHF-dieten. Eller ja... mest mannen. Jag tycker fortfarande att det är lite jobbigt och sådär gott... Men vi får se. Det ska ju funka så att man mår bättre, inte är så mycket sjuk och går ner i vikt. Synd bara att jag har en fin chokladkaka i skåpet som lockar en massa.. Vi får se helt enkelt, men man kan ju alltid testa :)

Just nu försöker jag jobba lite på playlists till bröllopet.. Man ska ju ha musik också har någon sagt :P Eftersom det skulle kunna ta typ 2 år att få fram den ultimata playlisten (och det har vi ju inte tid med) så sitter jag och lyssnar igenom andras favvolåtar på Spotify och grovsållar lite.

27/9 är dessutom bokad för bröllopsmässa i Linköping. Det ska bli roligt och få träffa mina söta tärnor och gotta sig lite i fest och vita tyger ;) Därefter hoppas vi på att slå fast färgtemat för arrangemanget också. Så.. en liten bit på väg är vi allt!

I eftermiddag får vi besök av en liten goding med familj och sedan blir det till att lägga sig tidigt ikväll. Kl 06.00 går bussen om morgonen numera. Imorgon är jag inte heller hemma förrän 19.30 :( Tur att det inte blir lika sent de andra dagarna...

Mors!

Inga kommentarer: