tisdag 6 oktober 2009

Föräldrar

Dags för lite text igen tyckte jag :)

Igår var det en lång dag. Vi hade föräldramöte på kvällen vilket innebar att jag inte var hemma förrän 21.40. Inte jätteskoj kanske när man ska upp 05.20.... Dock var föräldramötet väldigt trevligt. Mitt första och det gick så bra. Konstigt att man är så blyg att prata inför vuxna människor när man står inför elever varje dag och det känns hur bra som helst. Fast jag tror att föräldrar är kritiska på ett helt annat sätt, med all rätt... Vi tar ju hand om deras barn!

Trots lite darr på rösten så flöt allt på bra och jag har bokat upp de två kommande veckorna med utvecklingssamtal, så det lär bli fler sena kvällar. En av läraryrkets absoluta baksidor... Jag står helt fullt för att vi är värda alla våra lov, även om vi skulle få en rejäl löneökning!

Som ni kanske har sett har jag även testat tapetseraryrket... Med blandat resultat. Nu är det bara en vägg kvar som jag inte kunde göra eftersom mönsterpassningen gjorde att tapeten vi köpt inte räckte... Men nu så, ska det väl bli klart snart! Fint, tycker iaf jag :) Tyvärr är det långt ifrån perfekt. Men det är ju det fina med att äga sitt boende. Det är bara jag som behöver tycka att det duger, och det tycker jag!

Plugget går framåt. Måste säga att höstens upplägg fungerar så himla bra. Jobba halvtid med något jag älskar att göra och plugga halvtid, intressant kurs som är relevant för mitt yrke. Mer tid med vovvarna de dagar jag är hemma och jobbar samt sjukt avstressande!

Hade även möte med min chef, vår rektor, igår. Fick mycket beröm och det kändes riktigt bra, med hopp om att få mer undervisning till våren och även en liten öppning för fortsättning nästa år. Jag trivs ju så himla bra, så det var riktigt roligt att höra att de är nöjda med mitt arbete!!

Nu, börjar Desperate Housewives, som vi har längtat! :)

Inga kommentarer: