tisdag 21 juli 2009

Fångad av en stormvind

Idag blåser det ute. Hujedamej! Släppte ut Ajax på baksidan en sväng och sen skulle jag ut till förrådet och då blåste såklart bakdörren igen. Kvar var Ajax och en massa helt vanliga saker som såg väldigt läskiga ut i blåsten.. Skyddet till grillen som vajade likt ett stort svart spöke till exempel. När jag så ca 20 sekunder senare kom in igen såg jag honom, den lilla men söta fegisen stå på altanen under bordet och darra hejdlöst stirrandes på grillen/spöket.. Stackarn! Jag öppnade och ropade på honom och mycket försiktigt och hela tiden sneglandes på grillen/spöket kom han in. Som världens gladaste hund! Han är ju bara för go! Picachu skulle aldrig få för sig att gå ut i det här vädret frivilligt...

Idag har jag varit nyttig och förberett lite inför hösten. Nya kurser betyder mycket jobb så det är väl aldrig fel att sätta igång redan nu. Gör man det ordentligt från början har man igen mycket sen, det är jag övertygad om! Sen är det ju rätt kul med =) Jag är glad att få jobba med sånt som intresserar mig! Mannen jobbar inte hemma idag. Tro det eller ej, men det känns mycket bättre än att han sitter hemma. Jag känner mig alltid ivägen annars och så kan jag fokusera bättre om jag ska göra något viktigt. Jag hoppas att det löser sig bra nu när jag ska börja jobba i höst. Vi har kollat en del på hunddagis, men det är väldigt dyrt plus att det inte finns nåt rikigt bra i närheten. De flesta vill ha tikar eller kastrerade hanhundar (!) Så finns det ett som skulle passa helt utmärkt, speciellt för små hundraser, men så ligger det väldigt avigt till.. Hade ju funkat om jag jobbade lite närmre, men nu blev det inte så... Jag är glad att jag har jobb överhuvudtaget!

I övrigt är det mycket som händer nu. Släkt och vänner finns i mina tankar och i mitt hjärta av olika anledningar. Jag är glad och bekymrad om vartannat, men övertygad om att allt som hänt är av det bättre slaget, åtminstone över tid!

Inga kommentarer: