torsdag 2 juli 2009

Pics huset

Okej, nu så har jag både lyckats manövrera kameran OCH lägga in bilderna på datorn. Inga fler ursäkter alltså :) Håll till godo!


Vi börjar med en vy från altandörren mot baksidan. Pickan håller koll på grannarna...

Åt andra hållet... Trädgården är fantastisk, men tyvärr hade jag fokuserat på insidan när jag fotade...


Här kommer man in. I en hall med garderober bakom speglarna. Golvvärme precis innanför dörren med.


Hallen åt andra hållet. Hundarna har sina prylar här för tillfället.. Till vänster finns köket, en tvättstuga och liten toa. Till höger trappa upp och rakt fram vardagsrummet.


Köket sett genom "hålet" eller "gluggen" mellan hall och kök.


Köket igen.. Helt ok, men börjar bli slitet.. Får duga sålänge!


Köket sett från trappan. Till höger skymtar ingång till tvätt och toa. Lägg märke till den snygga fågelholken vi precis fått!


Vardagsrummet, matsalsdelen.. En ny matta är på G, annars är det väl Ok.


Från trappan. Jalusierna är helt oumbärliga nu när det är så varmt ute! Men riktiga gardiner finns det planer på. Den gröna soffan ska inte stanna hos oss och därmed kanske det blir lite ommöblering i TV-delen...


Kontoret...


Från andra hållet...


Och här kommer sovrummet med utgång till balkongen.



Mannens rum. Här ska det fixas och donas med golv och tapeter och en massa planer finns det visst har jag hört. Än så länge står här en bäddsoffa för våra gäster!


Å så kommer vi till mitt rum. Just nu hänger det en totalt överdimensionerad lampa där inne som inte ska vara kvar utan hänga i hallen på övervåningen. Dock är den skör och det springer hantverkare där just nu så då får den bo på mitt rum. Men det ser ju helt galet ut!


I nuläget finns en bäddsoffa även här och en symaskin. Jag har också en del planer vad gäller golv och väggar, men vi får se när det blir av. Först ska lampan ut! Möbleringen känns helt ok som den är nu iaf.


Sen står den en säng där och vilar med, men den ska inte heller va kvar.. Vi agerar bara förråd åt min syster ett tag!

Nå, nöjda? =) Vi trivs jättebra än så länge och det gör hundarna med. Fast vi blir ju alltid glada av besök!

1 kommentar:

Sandra sa...

Haha, jag undrar vem den ansvarige för "förrådet" är.... Jag hoppas det försvinner snabbt!