tisdag 7 april 2009

Huvudvärk

Aj... mitt huvud sprängs av allt som ska in däri..

Undrar om man faktiskt får huvudvärk just av den anledningen då och då? Idag känns det som sådan huvudvärk. Jag har påsklov men ändå så sjukt mycket att göra så hälften vore nog. Mycket skönt att ha kommit igång på allvar med ex-jobbet nu i alla fall. Dagen har bestått i att mata in data från halva vår enkätstudie i en databas vilket ungefär är lika med huvudvärk i sig själv, men även mycket enformigt och TRÅKIGT. Men, men det måste göras och sen blir allt så mycket enklare.

Imorgon är det ingen vanlig dag, för det är min älsklings FÖDELSEDAG! Hurra! Han vill gärna äta tårta, men det där med siffrorna kan vi ta en annan gång ;) Han är för underbar min man... Fira ska vi i alla fall göra, vare sig han vill det eller inte. Upp tidigt blir det för resa till Mölndal och huset =) Härligt att få komma dit igen, hugga i lite och försöka inse att man faktiskt kommer att bo där inom en snar framtid...

Mycket som händer som sagt, för hela familjen.. Tänker på er alla varje dag även om vi inte hörs lika mycket just nu. Det är en omväxlande jobbig och rolig period för många av oss, men jag hoppas att vi kan se tillbaka på den tillsammans snart och vara glada över vad vi åstadkommit eller tagit oss igenom.

Picachu har börjat strula igen. Jag som trodde han hade blivit vuxen.. Nu kan jag inte ha honom lös längre. Igår stack han rakt mot en hundrädd stackars kvinna och tokskällde och idag stack han igen. Långt bort över en väg för att skälla på en hund. Jag blir så arg och ledsen. Tur att det inte kom en bil, men jag har ju verkligen jobbat med honom och tyckte att det hade blivit så mycket bättre.. Vad ska man göra? Jag får väl sätta kätting på honom. Suck. Trodde det räckte med en unghundsperiod... Får väl hoppas att det är övergående i alla fall. Annars har jag ett monster här hemma. Fast... Det visste vi ju förut. Ett ganska gulligt monster i så fall :P

Dags att sova snart tror jag. Sova bort huvudvärken! Inget Desperate Housewives idag =( Vill inte se dum ishockey.. Vill se hemmafruar. Så det så.

Inga kommentarer: