torsdag 4 juni 2009

Avslut och början

Nu börjar vi äntligen närma oss målet mina vänner.

Igår var det framläggning av examensarbetet på LiU och det gick ju galant! Examinatorn var helnöjd och tyckte att vi hade gjort ett jättebra jobb. VG på kursen blir det :) Tjohoo...!

Opponeringen gick också bra även om respondenterna hade lite svårt att ta kritik som vi ändå framförde med silkesvantar.. Nåväl det är inte vårt problem om deras uppsats suger.. :P

Idag har jag jobbat. det märks att det är slutspurt i skolan med när alla elever stressar sig sönder och samman för att knipa de där betygen de vill ha. Problemet är ju bara att det innebär att vi lärare också måste stressa ihjäl oss för att de ska kunna hinna. Kan det vara så himla svårt att ta tag i saker liiite tidigare än sista veckan? Kanske det. Dagens ungdom...

Imorgon är det en stor dag, syster nr 2 tar studenten och det ska ju givetvis firas med pompa och ståt. Familj och släkt kommer att ha en härlig dag. Vi får hoppas på uppehåll bara. Och sedan får jag ju se mina tre favoritpojkar igen! Tänk vad mycket man kan sakna någon... Det där med veckopendling är nog inget för mig...

Sover hos pappa idag och imorgon. Skönt och träffa familjen lite med. Har ju inte blivit allför ofta nu när våren har varit så himla stressig. Fanny blev glad att se mig också.. Då blev jag också glad! Min lilla plutt som har gått och blivit så gammal vill i alla fall forfarande komma och mysa med mig :)

Jag ska försöka få lite fina bilder imorgon så vi kan få lite roligare inlägg här också!

Natti

1 kommentar:

Jess sa...

Hej! Vad skönt för dig att saker och ting börjar avslutas nu så att ni kan börja ert härliga liv i Götet. Det här med att elever gör saker i sista stund känner även Gustav av så han är som en liten stressboll han med ;P Och stort grattis till uppsatsen!! Så skoj! Känns lustigt att se att de nya har flyttat in nu i "er" lägenhet, sen att de inte verkar ha någon smak gör inte saken bättre, hehe. Hoppas vi kan ses i Göteborg i sommar, med lite underbart sommarväder. Ha det så gott! Kram