måndag 26 januari 2009

En vecka utan elever

Har precis sett bonde-söker-fru-bröllopet! Ååhh.. jag vill också gifta mig! Men.. det ska jag ju =) Myys. Fick faktiskt tårar i ögonen och bara längtar tills vi kan sätta igång med den seriösa planeringen. Love you baby!


Ja, den här veckan blir det väldigt tomt. Det är praktik för 2 klasser och sen är det friluftsdag för den tredje. Jag får en hel vecka till att planera en hel massa och det behövs kan jag säga. Jag har haft en ganska klar terminsplan nu för vad jag vill hinna med inom kursen, men efter att jag har börjat kurserna på universitetet har jag läst en massa nyttig litteratur och insett att jag vill prova en del andra saker ;)

Sen ska jag också planera min kommande praktik. Ska bli underbart roligt att få undervisa lite i franska, som ju är lite av ett skötebarn för oss fransklärare då det är så få elever som väljer att läsa det. Min tanke är att genomföra ett projekt som jag har valt att kalla "musik och grammatik". Vi får väl se hur det tas emot. Till följd av det har jag beställt en billig CD från franska Amazon som visade sig bli väldigt dyr med all frakt. Men det kan det vara värt. Jag har lyssnat på låtarna innan så det blir nog bra =)

All ledig tid går åt till läsning just nu, men det funkar rätt bra än så länge :) Älsklingen jobbar mycket med och det är väl mest hundarna som tycker att vi är rätt tråkiga. Igår var mamma och halva syskonskaran här på lunch, det var mysigt att träffa dem och gratta syrran som fyllt 19 nyss! Men hallå? JAG är ju 19!? För 5 år sen i alla fall... när jag började plugga. Känns inte som att jag har åldrats en dag sedan dess ;)

Sen var det prommis och fika med gamla franskagänget. Det är så himla häftigt att vi kunde träffas och så kom det fram att vi alla har jobb nu!! Störtskönt!

NU.. soova.. snart iaf.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jadu, tiden går väldans fort när man har roligt? Eller när man har fullt upp? :) Pyss