tisdag 13 januari 2009

Husägare!!

Jajemän mina vänner! Nu är det klart :)

Det känns fortfarande overkligt, men det är helt sant. De senaste dagarna har det skrivits på en hel radda med papper. Nu är även handpenningen betalad (lånad och betalad :P) och det enda som återstår är en kontroll av besiktningen. Men, kontraktet är påskrivet och radhuset är vårt!

Det är alltså ett radhus. Det ligger i Mölndal ca 10 min från Göteborg och det är helt underbart.. eller ja.. det kommer att bli underbart :)

Boytan är på 117 m2 och tomten 176m2. Precis lagom med andra ord. Det är 5 rum och kök varav 4 sovrum som alla ligger på ovanvåningen. Tänk. Ett hus med trappa... precis som jag ville ha det!

Vi prutade ner utgångspriset 45 000 så vi känner oss nöjda. Det är en del som ska göras för att det ska bli sådär fint som vi vill ha det. Dels så är det badrummet som ska totalrenoveras. Skönt med ett toppfräscht badrum som man fått bestämma själv över med. Sen är det en hel del tapeter och lite golv... Men det tar vi nog efterhand som vi bor in oss och kommer på hur vi vill ha det.

Jag har tyvärr inga bilder för mäklaren har tagit bort annonsen (såklart.. för huset är sålt!!) så ni får hålla tillgodo med mina målande beskrivningar tills vi har varit där nästa gång och tatt en bild eller två.

Tillträde blir i april, så det kan dröja ett tag.. Men vi får åtminstone tid på oss att fundera en hel massa, och det känns så himla skönt att det är klart redan nu = ett stort orosmoment har försvunnit. Vi kan väl hoppas att allt annat går lika bra det här året :O)

På jobbet idag.. Det var väldigt skönt med en kort dag (slutar 14.00 på tisdagar) och att jag bara hade en lektion. Så igår och idag har jag försökt få till en lös terminsplan för två klasser. Det gick rätt bta, även om det saknas en del fortfarande.. Men det är ju viktigt att hålla schemat lite öppet så man kan ändra om det behövs.

Nu ska jag fundera på middagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så kul att allting bara löser sig för er på bästa sätt :) Kram, Linn