lördag 21 februari 2009

Ensamt...

Ja. Nu har dom åkt. Mina tre favvokillar ska tillbringa den närmaste veckan i Dalarna, närmare bestämt Mora. Utan mig. Och jag ska tillbringa samma vecka här hemma i Linkan. Utan dom. Tur att det bara är imorgon som blir såhär seg och sedan ska jag ju jobba fem dagar och sedan ta tåget upp för att också få ta del av den härliga gemenskap och stämning som återfinns där runt Vasaloppet. Älsklingen ska ju åka även detta år, och därför är det ju självklart att jag vill vara där och heja på!

Förra året ja, då satt jag också där uppe och skrev och slet mitt hår över en D-uppsats i franska. Tänk vad tiden går fort. Det var även på väg hem från Mora som jag bestämde mig för att det var jag som skulle se till att det där svarta lilla charmtrollet fick ett hem. Japp. I bilen på väg hem ringde jag Lingestigs och sa att jag ville absolut köpa Picachu. Vilket jag inte ångrar. Såklart.

Måste säga att det känns otroligt tomt. Det är skönt på ett sätt, för nu kommer den lilla pedanten i mig fram och får härska fritt. Som många vet mår jag alltid bra när det är rent och snyggt omkring mig. Med två busiga vovvar som skitar/hårar ner och en lite glömsk sambo (kaffekoppen, älskling) så kliar det ofta i fingrarna här hemma. Nu har jag fått städa lite och se, efter ett par timmar är det fortfarande snyggt :)

Nu är det ju självklart så att jag hellre hade mina killar här än att det var rent, men nu har jag inte det och då får man se till det positiva!

Melodifestivalen nyss. EMD var förhandstippade av mig och många andra och visst var de bra? Jag tyckte även att Molly var rätt val, men vad katten ska den där grekiskan va med för? SUCK.

Vi har stött på en del problem med vårt ex-jobb nu... Vi trodde vi hade fisken på kroken och att solen sken och alla var lyckliga, men efter ett samtal med handledaren igår så visade det sig att så inte var fallet. Nu är vi oroliga och allt känns osäkert. Låt oss hoppas att det löser sig, på något vis. Framläggning är planerad till 4-5 juni. Så spännande. Eller inte. 5e tar syrran studenten och 4e jobbar jag... blir inte bra hur man än gör.

Ingen idé att deppa dock. SAKNAR ER POJKAR. Puss

Inga kommentarer: