tisdag 3 februari 2009

Praktiken.. so far

Nu ska jag berätta nåt ironiskt.

Jag skulle ha praktik, fick vikariera i franska istället. Varför? Jo, min mentor är så utarbetad att hon föll ihop och läkaren konstaterar att det blir minst 2 veckors sjukskrivning. Rektorn frågar om jag kan ta hennes franska. Vad ska man säga? Ja, det är klart! Man kan väl säga att jag fått se en viktig del av läraryrket. Det är så lätt att ta på sig för mycket och gå in i väggen!

Jag hoppas att det inte blir något knas med mina poäng nu. Det är det viktigaste. Jag har gärna lektion ensam. Klart det är bättre med feed-back, men det blir bra såhär också. Eleverna verkar jättebra (de jag har träffat) och jag har verkligen kul när jag undervisar i franska. Jag tycker det är kul med engelska också, men det beror ju mycket på elevernas inställning också.

Nu åkte jag hem lite tidigare idag och lämnade allt jobb där det hör hemma. På jobbet! Känns väldans skönt att bara vara hemma nån timme innan det är dags att åka o jobba igen :)

Hörde att det var mannens pannbiff på menyn!

1 kommentar:

Preppy sa...

Aaaaaah, så himlans gott det lät. Jag får smöra för Per så han gör pannbiff till mig, han är görbra på det :)
Alltså, säger man grattis till praktiken som blev jobb eller? Grattis i vilket fall! Skitbra!
Kram