måndag 16 februari 2009

så skönt att vara "ledig"

Vi börjar med en bild på den söta, stora farliga hunden.... (jag vet att det är mest bilder på dem, men man kan ju inte låta bli, och så mycket annat tar jag inte kort på hellre och det är ju ingen som tar kort på mig... sååå... )



Idag har jag inte varit ledig, som man kan tro.. man skulle kunna säga att jag har haft en normal student-dag med läsning, seminarium och lektionsplaneringar. Det är ju som det alltid har varit och som det borde vara kanske. Fullt upp, men ingen hets eller stress. Ikväll var vi och fikade hos M som bjöd på utsökta vaniljbullar. (vilken tur att hon hittade den sista påsen!)

Jag vet att det bara är 16 veckor kvar av terminen nu, och det lär gå så himla fort, men jag måste erkänna att det där med sportlov det är inte så himla dumt...

Nu står älsklingen och diskar fastän det nog var min tur så man kan säga att jag har det ganska bra. Nu är det bara att inse att det är slut på måndagen snart. Åh. jag vill ju att veckan ska vara länge, länge :) Det känns i alla fall som att jag kommer hinna återhämta mig en del. Sen är det ju bara 6 veckor kvar till påsklov! I love being a teacher, after all.

Nu ska ni få se vad Picachu har haft för sig också. Han är så söt.. och BUSIG! Och ni ska veta vad skyldig han ser ut när han vet att han har varit lite väääl busig....


Hahhaha... KILL IT!

1 kommentar:

Preppy sa...

Aaaaaaaaaah, 16v kvar av terminen... Vet du vad det innebär? Att om 16 veckor är jag i v.33! Galet eller hur?

Stor kram till er alla <3