tisdag 23 september 2008

pluggångest

jodå.. den drabbar väl alla någon gång. problemet för mig är att när jag har så mycket att göra att jag blir skitstressad av det så lägger jag ner allt. Ingenting funkar och jag mår ännu sämre. Igår gick inget vägen och jag mådde skitdåligt, kände mig sjuk och omotiverad till allt. Sen ska jag berätta vad som hände. Jag åkte till en jobbarkompis för att agera privatlärare då hon precis har börjat läsa franska. Hela den stunden jag var hos henne och förklarade grammatiska regler och gav henne tips och läxa så mådde jag bra. Vad betyder det? Jo, att det är dags att sluta plugga snart och börja göra det jag alltid velat göra. I praktiken. Den här hemtentan suger, men om jag bara lyckas få iväg något vettigt så behöver det inte betyda världens undergång om jag inte är helt nöjd med den. SÅ det så. Jag kan resonera vettigt om det behövs, men att sedan göra det i praktiken är en annan sak :P

Jag är fortfarande omotiverad just nu, men med ett steg i taget ska jag klara det. Det gäller ju inte att släppa allt nu bara... Bättre att ha gjort pyttelite än att bara ha stirrat rakt fram hela dagen. Dags att göra det där pyttelilla nu då, för strax ska man till uni igen.

Inga kommentarer: