måndag 29 september 2008

SEGER

Ja, alltså en sorts personlig seger. Jag har klarat det. Fyra lopp på ett år. Fyra medaljer har jag och snart ett diplom som visar vad jag har gjort. Tjejen som hittade på undanflykter för att slippa vara med på gympan, som inte orkade springa 1km utan att hosta blod.. Ja just hon har lyckats med bedriften att undkomma offentliga duschar fyra gånger i år. Det är väl värt en medalj om något? Haha. Jamen jag gillar inte att duscha bland folk, så är det bara. Men man kan tydligen idrotta och slippa detta gissel verkar det som. Bara man är påhittig ;)

Helgen har varit superbra. Lördagen ägnades åt shopping, helt i min smak! Och jag shoppade ska ni veta. Och mannen shoppade. Inte illa. Det blev inte mindre än 7 (sju) tröjor/överdelar plus en parfym. Men lugn. Jag rensade ut lika mycket när jag kom hem och det behövdes. Nu är jag nöjd och det var mycket bra köp enligt mig iaf. Mannen är sjukt stolt över sina inköp med och jag tycker också att han var duktig! PUSS!

Efter en sån bra uppladdning samt härlig middag med svärföräldrar samt mannens söta syster med pojkvän var det då dags för dagen D. Hoho. Det är så himla surt egentligen. Jag var så himla duktig att träna och allt. Sen blev jag sjuk i tre veckor och all träning kändes förgäves. Det är sant. Det kändes som att jag sprang helt otränad och då var det mycket viljestyrka med i bilden kan jag lova! Milen tog alltså 1h 3 min enligt min klocka. Jag har inte kollat den officiella tiden ännu, men tanken var ju att jag skulle klara timmen. Det gick inte tyvärr men jag får väl ändå vara nöjd efter omständigheterna. Tilläggas ska också att det var väldigt kuperat. Inte i närheten av vad jag har tränat på för backar. Nerför flög jag fram bokstavligt talat men uppför var det grymt segt. Backarna ville aldrig ta slut. Den andra halvan av loppet gick dock rätt bra och jag kände att jag återhämtade mig. Tyvärr så snubblade jag på en rot när det blev lite trångt och det gjorde rätt ont men framförallt blev jag arg för det vara bara ca 500m kvar! Försökte spurta i mål men orkade inte riktigt hela vägen. Nåja. Det är över nu och det känns bra.

Mannens syster är ju skidlöpare men hon visade verkligen att hon är bra utan snö med när hon kom in som 12a i samma lopp som mig. Stort grattis, det var superkul att det gick så himla bra. Vi är jättestolta!







MINA

Nu vill jag helst bara ligga och vila en vecka innan jag kör igång igen, men det är ju skola för fullt så det är bara att kliva upp och sätta sig och läsa. Tog lite mysig sovmorgon idag i alla fall. Idag har jag varit lite seg i huvet och när vi var och handlade förut så stod jag mest i min egen lilla värld. Jag har även anmält hundarna till en utställning i oktober som jag får berätta mer om senare. Shoo. Nu måste jag sova känner jag. Och pussa på min älskling som har ställt upp för mig hela min idrottskarriär.. Haha. Karriär. Jaja, det är inte slut på den i alla fall, men den får ta en paus på obestämd tid nu i alla fall. Man kan inte omvända mig så lätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

grattis grattis:)