måndag 1 september 2008

förkyld :(

Det gick visst inte att hålla sig borta. Undrar om det har legat och väntat på att bryta ut länge eftersom jag känt mig lite risig emellanåt. Hoppas att det går över fort nu bara. Har laddat med vitaminer idag när vi handlade. Sen gjorde jag lasagne med alldeles för mycket ostsås ;) Nu är jag mätt så det gör ont, men förut var jag ju hungrig så det gjorde ont.. Så detta ontet är nog bättre :P

Igår fyllde M år. Hela 24 sommrar, hon fick ett paket från LUSH av oss med lite saker som luktar gott. Jag är dålig på att köpa paket till folk, men hon är superduktig. Jag har bara fått fina och väldigt passande saker av henne. Känns som att det är lite av en naturlig färdighet som jag önskar jag hade. Nu har vi precis kommit in efter en promenad med vovvarna. De är snälla på dagarna och låter oss jobba, för det mesta. Idag hade visst Ajax varit gnällig på kontoret, men det är väl så det är.

Jag är less på att plugga. Ja, jag tjatar, men det är så. Har varit rätt taggad hittills, men nu känns det drygt igen. Om man bara kunde slippa de där förbaskade litteraturseminarierna så skulle allt vara mycket bättre. Litteraturanalys kräver 110% närvaro när man pluggar i många timmar i sträck och det är inte direkt möjligt här hemma just nu. Det är väl bara att bita ihop och göra sitt bästa.

Upptäckte just att bokstaven "l" funkar nu helt plötsligt. Skumt det där.

Inga kommentarer: