fredag 22 augusti 2008

back to school

Ja. Jag har varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna, men så är det ju när man börjar skolan. Allt på en gång :) Jag har försökt träna en del i veckan med, men igår när jag var ute och sprang fick jag så himla ont i underbenen nästan direkt och det höll i sig hela vägen så jag ställde in mitt löppass idag och vilar i helgen så får vi hoppas att det är bättre på måndag. Får väl göra några situps innan läggdags för att kompensera ;)

Skolan känns ok. Jag hade helst velat jobba nu istället. Tänk att få vara klar med allt plugg och bli vuxen nån gång! Fyra år har ändå gått rätt fort, men någon måtta får det väl vara! Vi har en hel del kul kurser men litteraturkursen som är halva terminen känns inte ett dugg lockande. Känns ganska självklart att det blir ett språkvetenskapligt ämne till min "term paper". Idag har jag börjat läsa lite i den första boken. Det ska nog gå att få ihop nåt ur den, men ja.. Jag hade hellre gjort nåt annat. Linguistics är kul, och inte alls olikt det jag redan gjort i franskan.

Imorgon gifter sig min äldsta kusin. Ska bli kul att få gå på bröllop och göra sig lite fin för sista(?) gången i sommar.

Inga kommentarer: