tisdag 5 augusti 2008

Tisdag

Idag kan man säga att det har varit pissväder. Regnat har det gjort, men framförallt blåst. Det blåste så mycket att jag blev tvungen att ställa in min planerade springtur i morse :( Istället gjorde jag situps, rygglyft och utfall för att inte känna mig helt onyttig på min lediga dag.

Söta E bjöd mig och lille Picachu på lunch och det kunde man ju inte tacka nej till precis! Sedan gick Mannen och Ajax till kontoret och jag och P var hemma och fixade. Det är skönt med lediga dagar utan något inplanerat ibland, för man får tid att göra sånt man bara tänker på annars, men aldrig hinner/orkar med. Nu är det egentligen bara toan som ska städas innan jag känner mig nöjd, men det får jag ta imorn. Slutar trots allt redan kl 17 då.

På eftermiddagen kom finaste L och hämtade mig med racern för en liten shoppingtur i Tornby. Det blev ett linne på rean på MQ, men sen inget mer. Blev lite besviken på skorean, men det är klart att det är för sent nu.. Men men så är det att jobba i affär, då orkar man inte gå på stan när man är ledig. Mannen slöt upp lite senare och vi åt mat tillsammans innan det var dags att åka till H & Cs nya lya för att hjälpa till med en säng. Blir skitfint tror jag! Nyss hemkomna från en riktig långpromenad med vovvarna känner jag mig rätt nöjd med dagen ändå och sitter här med nymålade naglar och en peel-off mask i ansiktet. Ser ju sjukt fult ut, men det blir nog bra.

Inga kommentarer: