torsdag 7 augusti 2008

Valpkurs

Puh. Vilken dag det har varit! Jag är heeelt färdig. Och hungrig.. Fast jag åt middag för några timmar sen :S Idag åker syster F till USA. Shit vad läskigt. Men hon smsade nyss och sa att allt var bra. Skönt att höra av henne!! Hon är ju ändå modig som våga åka själv, det hade jag faktiskt inte vågat. Nåja, den lär väl bli en upplevelse för livet om inte annat. Jag hade gärna åkt med om jag hade haft tid och råd.

I morse började jag jobba kl 09.00 vilket innebär att jag gick upp 06.30. Det var länge sen kan jag lova och med regnet som spön i backen kände jag att jag egentligen bara ville gå och dra något gammalt över mig. Men si det gick ju inte för sig och jag cyklade snällt iväg till jobbet efter att ha sagt god morgon till mina tre favvopojkar som fick ligga och mysa i sängen nån extra timme.
På jobbet var det mycket att stå i. Jag tog på mig att göra alldeles för mycket saker och kände mig till följd av det konstant stressad i 7 timmar. Ja, även på rasten faktiskt. Men det gick bra och jag klarade naturligtvis av att utföra mina uppgifter ;)

Efter jobbet blev det hem och äta och vila fossingarna som värkte nåt hejdlöst. Vi skulle ju iväg på valpkurs idag!! Kära nån. Jag var ärligt talat nervös för lille P för den lilla rackaren skäller ju på allt och alla. Hur skulle det gå med femtielva hundar runt omkring hela tiden?? Jodå, han levde upp till förväntningarna och skällde ordentligt på dem allihop. Inklusive en 3 måndader gammal tax som blev lite rädd.. Grr... Vad ska man göra? De första uppgifterna var svåra för det handlade om kontakt och han hade ju så mycket annat att titta på som var viktigare än mig just då. Men efter mycket skinka och lock o pock så lyckades vi med en del och framförallt med inkallningen som gick hur bra som helst. Det känns så skönt. När han hade lugnat ner sig la han sig faktiskt ner i gräset och tuggade på en maskros och busade med min hand lite. :) Gullungen. Sen var det teori. Det gick ju sådär. Han hade inte lust att sitta still en timme för att lyssna på farbrorn utan satt och pep hela tiden. Han var inte nödig, för vi var ute och testade det, men jag tror att han kanske undrade var Ajax var som satt lite längre bort. Ajax var alltså också emd på kursen, men mannen får berätta själv om deras äventyr eftersom jag koncenterar mig på Picachu. Nu sitter mina pojkar och leker på mattan, det är KÄRLEK. Jag älskar dem alla tre!

Igår var syster S här också, vovvarna fick leka lite och hon fick leka lite.. :) Sen åkte vi till Skänninge för att gå på marknad. Det var ju hur stort som helst! Hade jag vetat det så.. Jag gillar att gå på marknad så det var mysigt, men jag var ju pank, och då är det nästan tortyr!! Vovvarna fick en del intryck kan man säga, och ja.. lille P fick ju sitta på armen, men jag blev besviken på honom för att han inte högg en ful gubbe som kom fram och klappade utan att fråga. Usch vad arg jag blir på sånt där. Jag skällde på gubben, men jag vet inte om han hörde/ville höra.


Nu är ju detta inte någon modeblogg på något sätt, men jag jobbar ju trots allt i klädbutik och har ett stort intresse för kläder och mode, så jag tänkte publicera en "dagens outfit". Även om detta nu råkar vara gårdagens nu då.. :P Förvänta er inte att det kommer bli ett stående inlägg här, men jag kanske publicerar en bild då och då om andan faller på....


Linne: MQ
Bolero: MQ
Jeans: H&M flary
Halsband: H&M

Yes.. Det var det hela. Nu ska jag stoppa i mig något ätbart och pussa min hund som trots allt har varit duktig idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej Johanna inte dagens outfit, har fått nog av sådana bloggar låt det inte bli en vana bara.Skoja bara..
Jag och grabbar kollar ofta in på din blogg.
Ha det bra och hälsa Oskar.
Zack och zigge och Loa hälsar..
Kram sandra