måndag 25 augusti 2008

monday, bloody monday

Ja.. fast det hade likaväl kunnat vara tisdag :) Jag har fått ett så bra schema att jag i princip aldrig behöver åka till skolan en måndag. Tack vare min goda studiedisciplin fungerar det utmärkt att plugga hemma och då är man ju fri att disponera sin tid som man vill! I love it. Idag har vi varit och tittat på Linköpings nya hundrastgård som invigdes i lördags eller nåt sånt. Den ligger, tro det eller ej, precis bredvid våra vänner H & Cs hus. Om vi hade vetat det innan vi gav oss ut och letade... Pojkarna fick leka lite och sedan gick vi hem igen. Det hela tig 1 ½ timme, vilket vi inte alls var medvetna om just då..

Därför har hundarna varit väldigt trötta idag. När jag skulle möta upp mannen och Ajax på väg hem från kontoert tillsammans med Picachu och samtidigt hämta ut ett paket från eleven.se satte sig lille P ner och vägrade gå. Han hade väl träningsvärk stackarn.. Jag fick helt enkelt bära den lille parveln. Studierna har gått bra idag, men jag minns hur jobbigt det är att bara läsa en hel dag. Var nära att somna i soffan ett tag så jag tog en dusch istället. I mitt paket fanns en svinhårsborste. Mycket bra till mitt nya hår! och en ny plattång från Björn Axén. Ska testa imorgon tänkte jag. Min gamla är ärvd av en kompis och det var definitivt dags att byta ut den.

Träna har jag inte heller kunnat göra pga de förbaskade benen som fortfarande gör ont :( Imorgon ska jag på pilates, det är lite mer skonsam träning, men ack så jobbigt. Hoppas bara att jag kan springa snart igen, jag som började komma i form! Fick se fina bilder från mannens kusins bröllop i Portugal i helgen. Hade så gärna velat vara där också, men eftersom vi redan tackat ja till min kusins bröllop samma dag så gick det ju inte. Tråkigt när det blir sådär! Men vi ska ju gifta oss på vintern så det ska nog inte bli ett problem för oss! Nu återstår ju att hitta ett bra datum. Får väl fundera lite på alternativen...

Nu ska jag gå och pussa min blivande.

Inga kommentarer: