tisdag 28 oktober 2008

Framtiden

... ett bra skäl att pensionsspara.. eller? ;)

Skämt åsido, framtiden har aldrig kännts mer spännande än nu. Jag är fortfarande förkyld. Helgen borde ha spenderats i sängen och inte på jobbet, men såhär i julklappstider har jag inte råd att vara sjuk. Vi fick ju 10% rabatt på el-räkningen tillslut med, men den är fortfarande sjukt dyr. När man är sjuk hinner man i alla fall fundera en hel del. Det har gått från panik och ångest till lycka och välbefinnande och så fram och tillbaka.

Nästa år kommer det att hända mycket. Jag sitter och tittar på hus varje dag. Det är verkligen en viktig sak man måste tänka igenom noga. Jag bläddrar i min bröllopstidningar så flitigt och drömmer mig bort till snö och is när jag får en stund över och jag har senast idag varit på blixtvisit på universitetets arbetsmarknadsdag för oss lärare. Det finns inte mycket jobb, det gör det inte. Men jag tror nog att jag ska lyckas få tag i ett på något sätt! Jag har anmält mig till vikariepoolen i Norrköping och ska göra detsamma i Linköping så får vi se om jag hinner få lite erfarenhet innan det är dags för examen och GÖTEBORG! :)

Ja jisses. jag längtar efter flytten, men det där med att söka jobb verkar lite jobbigare :P Det ska säkert gå bra. Jag vet ju att jag är bäst! Höhö.. Nåja. Det ska lösa sig. Nu gäller det ju bara att slita på ett tag till innan det är dags för jullov. DET ska bli hur skönt som helst.

Inga kommentarer: