fredag 10 oktober 2008

fredag!

Nu är det äntligen helg igen, och jag är ledig imorgon. Imorgon ska vi även på kalas, så det ska bli kul! I förrgår var vi på middag hos vår trevliga grannar. Mycket god mat och sällskap var det. Tack så mycket för det! Igår var jag hemma och pluggade poesi. Mm. Så kul är det :P Samtidigt hann jag tvätta sängkläder och bädda rent. Så mysigt det var att krypa ner i helt nya lakan... Idag började det en ny kurs så jag har varit på föreläsning i skolan. Det ska väl gå bra, men det känns som en väldigt jobbig kurs om än intressant. På eftermiddagen har jag börjat läsa i nästa roman.. Det avlöser varande löpande om man säger så. Läste att Le Clézio fick nobelpriset i litteratur med. Kul med en fransman. Som jag dessutom har läst en bok av! (inom skolan såklart, men ändå) Det jag satt med idag var Moll Flanders av Daniel Defoe, ja, han som skrev Robinson Crusoe. Det handlar om en lösaktig kvinna på 1600-1700talet nånstans... Kul va?

Här kommer filmsnutten jag utlovade. Mycket nöje :)

1 kommentar:

lissmeister sa...

Jag vill se husse i såna pjuck!

Går det att ordna?