söndag 5 oktober 2008

Middag

Igår var vi på middag hos H & C. Mycket trevligt och utsökt mat. Vi passade på att skvallra om det mesta samt att titta på Stjärnor på is. Sjukt uselt program egentligen, men det är ju som med alla de där familjeprogrammen på lördagskvällarna. Man måste ju se ändå för alla pratar om det!

Lille P fick vara i deras nya fina soffa och tugga ben. Han trivdes som fisken i vattnet och kände att han fick vara i centrum. Det roligaste var när han varit borta en stund och sedan kom rusandes tillbaka glad som bara den och började gosa med mig. Då VET man att han har gjort bus. OCh ja, mycket riktigt kom jag på honom på bar gärning när vi senare spanade in deras kontor där han hade hittat H's örhängen på golvet som han tyckte såg jättefina och busiga ut! Han är ju så söt :)

Han är också söt förstås.. :)


Lilla Picachu är ensam med oss idag. Han var det igår kväll och i natt med. Ajax hundvakter ville passa honom nu i helgen så det fick de väl göra tänkte vi. Skönt att bara ha en hund ibland. Det märkte vi ju även när vi hade Ajax själva på Kooikerträffen. Klart att vi saknar honom, men Picachu får mig att skratta hela tiden så jag har inte hunnit sakna Ajax så mycket än, även om han har blivit mycket mysigare på sista tiden.

I fredags var mamma och syskonen här och hälsade på. Kul och trångt. Gamla taxen Fanny fick P i släptåg och ja, det var väldigt mysigt att träffa dem igen. Den här gången fick de med sig en fungerande (?) skrivare hem :P Igår jobbade jag innan middagen och det var helt sjukt mycket folk på stan. Idag ska det storma så då håller sig väl folk inne. Tråkigt för mig som ska jobba igen. Man vill ju ha saker att göra! På morgonen var pappa och T här för att äta frukost då de kom hem från Turkiet tidigt i morse. Trevligt med frukostsällskap. Synd att man känner sig så blek helt plötsligt bara :)

Inga kommentarer: