onsdag 22 oktober 2008

tomt i huvudet

ja, så kan det faktiskt kännas ibland. I förrgår hade jag väldigt mycket huvudvärk. Igår var det bra, men nu verkar det som att den är tillbaka. Efter att ha läst en annan blogg av en tjej som verkar otroligt lik mig själv i många avseenden känner jag att det givetvis beror på stress. Ja, jag är ju alltid stressad över någonting. Nu sitter jag mest och stirrar rakt fram, men oftast känner jag mig som en dålig människa när jag inte är produktiv. Jag kan inte njuta av att göra ingenting. Ska försöka dra ner på tempot, men det är inte lätt. Särskilt inte när en av våra kurser ser ut som ett stort svart moln på himlen just nu. Den hemtentan blir mycket ångest och slit i håret, men lugn. Vi är inte där ännu så jag borde inte behöva oroa mig. Jag ska försöka bli bättre på att ta saker som de kommer och inte oroa mig för saker jag inte kan påverka. 'Sluta grubbla - börja leva' hette det visst. Kanske nåt man borde ta efter? :)

Inga kommentarer: