torsdag 30 oktober 2008

Årets första snö!

Min lille vän är sjuk. Han hade 39 grader i morse.. Fast det är bara 0,5 grader för mycket för en hund. Men ändå. Stackarn. Så spydde han för ett tag sen med och går och 'snorkar' hela tiden.. Tur att det hjälper och sova o mysa då. Vi har avmaskat dem båda två nu för veterinären sa att det kunde vara spolmask när mannen var där med Ajax som hade liknande symptom för ett par dagar sen. Hoppas att det går över nu så lilla P slipper doktorn.

Idag kom den. Snön. Rätt tidigt måste jag säga.. men det är ju blandat med regn om vartannat så det är inte så mycket att hurra för. Killarna här hemma tar det på lite olika sätt. Ajax ÄLSKAR att springa och leka när det är blött, kallt och geggigt. Picachu.. ja, han vill bara ligga och mysa under täcket. Men. Han måste ju gå ut ibland också. Så idag tog vi på honom skorna ute för första gången plus att han fick ta på sig sitt fina regntäcke. Ja, det gick faktiskt över förväntan. När han väl släppte tanken på skorna pinnade han på rätt så bra. Sen när han kom på att han hade dem på sig så gick han passgång!! Haha. det är så roligt och han är så söt när han hatar att vara ute. Han försökte hoppa upp och åka på armen hela tiden, men då kan man ju inte kissa! Så han fick snällt vara kvar på marken. Jag tog av skorna efter en stund, men det är skönt att han har börjat vänja sig så smått i alla fall.Beställde två overaller från Hurtta idag till lillen.. Hoppas att de passar så han slipper frysa i vinter!


Det blev den röda varianten av båda. Skitsmart egentligen. Den ena är varm och den andra är vind och vattentät och vill man ha en superoverall så sätter man bara ihop dem! :)

När vi kom in igen fick Ajax duscha. Det gillade han inte så mycket.. men det gick bra. När älsklingen skulle torka honom kom Picachu och skulle vara med. Det såg så fruktansvärt roligt ut, men jag lyckades inte fånga så mycket av det på film tyvärr...



Jag har tvättat massor idag med och när jag öppnade torktumlaren hittade jag ett gäng underkläder som jag glömt ta ur sist (2 veckor sen) HaHa. Tyckte väl att det var lite dåligt i den lådan :) Så disträ man kan vara då.



Den här veckan har jag varit riktigt effektiv! Trots att det är "lov"... Uppsatsen går som en dans och det känns helt rätt. Faktiskt så är det inte mycket kvar nu.. kanske 1/4 av jobbet. SKÖNT. Idag har jag även läst ut den sista av böckerna till textanalysen. Det är To the Lighthouse av Virginia Woolf. Den är verkligen kryptisk, men när man har börjat fundera lite kring den så förstår jag varför den anses vara en i den litterära kanon. Men i varje fall så känns det jätteskönt att det bara är den kvar. Litteraturanalyserna har ju trots allt inte varit min älsklingsdel av språkstudierna. Tackar vet jag grammatiken som börjar nästa vecka :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej =)
Var inne på google och hamnade tillslut här =))

Jag har också en kooiker, som faktiskt är halvsyster med eran Ajax =) Roxy. Vi träffades i Örby.

Vilken sötnos ni har =)

Detta är min sida: http://www.kooikerroxy.dinstudio.se
Har också en blogg där. Ni får gärna kika in =)

Får jag länka till er från min sida??

//Felicia