torsdag 2 oktober 2008

Läsardag

Det är så jobbigt med hela dagar som går ut på att läsa. Hittills har jag mest läst skönlitteratur till analyskursen, men idag var det Varieties and Contexts of English på listan. Nu har jag plöjt igenom olika kapitel från tre böcker i snarlika ämnen och mitt huvud värker nåt enormt. Längtar faktiskt till o få sitta med romanen istället..

Var ute med Ajax nyss. Det är så sällan han och jag går ensamma så det var verkligen kul o se att han har mognat lite. Har man bara godis med sig så är han jätteduktig på att gå. Det var mer avslappnat att gå ut med honom än Picachu för med lillen är jag hela tiden på min vakt så att han inte ska skälla en massa och så går det väligt mycket mer sakta. Skönt att kunna ta en lite längre promenad utan att det tar en evighet. Suck. Det kommer ju aldrig att kunna gå o vara med dem samtidigt om man är ensam... Regniga dagar föredrar jag Picachu, men det blir ju inte mycket till motion med honom.

Jag har sagt det förr men säger det igen, jag vill inte plugga mer nu. Det är svårt att motivera sig när det är mycket att göra. Har jag lite i taget är det lugnt, men helst vill jag ju bara jobba och jobba! Hmm.. borde nog ta tag i det där med vårens praktikplats. Har hört att de inte svarar på mail, men jag tänkte försöka innan jag bokar en tid. De är ju alldeles omöjliga att få tag på!

Förresten... Jag åkte inte till skolan igår. Busigt va? Ingen av de jag brukar sitta med skulle åka så det fick bli soffan för mig också. Intalar mig själv att det ändå inte gav något och det är ju inte obligatoriskt trots allt ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Man fåår stanna hemma ibland, man måste inte alltid va så himla ambitiöst och göra allt man "borde". Så det så :) Fler bilder! :) Kram, Linn