söndag 23 november 2008

Avslaget

Det är svinkallt här hemma. Kollade på termometern som visade -5,5 utomhus och bara 17(!) grader inomhus. Brrrhhh.. På med girafftofflorna helt enkelt. Idag har det avrit en rätt bra dag, men just nu är det ganska avslaget här hemma. Alla sitter/ligger för sig själva. Mannen fick akuta uppdrag från jobbet och vovvarna sover i varsin hörna. Jag läser lite bloggar och funderar på julklappar. Sen funderar jag mycket i största allmänhet också. Något som är bra är att jag har börjar med 20 min pilates varje dag. Har lyckats hålla i 3 dar nu ;) Nejmen jag kommer ju aldrig iväg till gymmet och jag älskar att träna pilates där. Nu har vi fixat så att jag kan träna hemma med Winsor Pilates. Köpte ju en yogamatta på Ullared och vips har man allt man behöver. Och. 20 min /dag, det har man bara. Oavsett. Perfekt med andra ord. Lunchen intogs på Taco Bar men jag valde en sallad som man får komponera ihop själv. Mycket bra. Man borde ha fler sånna ställen. Sen jobbade jag några timmar och blev lite trött. Fick vila en stund och nu har vi ätit och jag sitter här. Ikväll blir det väl en film och så var helgen slut igen.


En gullig bild på Ajax som inte riktigt fick plats i Picachus sovsäck. Men han blev ju en söt nisse i alla fall :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Johanna! Göteborg vimmlar(stavning?) av ställen där man får plocka ihop sin egen sallad! I love :)

(för övrigt var säkerhetsordet för att kunna kommentera "mincoc" vilket jag tyckte var jättekul)