torsdag 20 november 2008

Långpromenad

Idag har vi tagit en riktigt lång promenad med vovvarna. vi var ute i över en och en halv timme och hade för avsikt att gå NovemberLjus-rundan här i Linköping. Det visade sig ta väldigt lång tid, men det var inte många platser vi missade.


Jag och älsklingen hittade en kärleksportal i Trädgårdsföreningen och där måste man ju pussas!


Det absolut coolaste bidraget till installationen var en park där det hängde mängder av kristallkronor som var "inlåsta" i bubblor av plast. Mycket effektfullt. Något för vardagsrummet kanske?


Den här var också ganska rolig. Först tyckte jag att det blinkande hjärtat var pinsamt och lite fult, men sen såg jag hur mysigt det såg ut med de tre hjärtanen som projiceras på huset bakom och även på marken. Tyckte det var ganska gulligt!


En hel allé som blivit upplyst i blått. Eftersom det är så mörkt ser det blåare ut än vad det i själva verket var. Mannen och Ajax leker smurfar kan man säga :)


Efter en sån lång promenad blir man ju ganska trött. Den här söta lilla sovsäcken stickade jag till Picachu som en julklapp egentligen, men han verkade gilla den så han fick den på en gång. Mysigt va?

Idag fick jag hemtentan som ska vara inne om två veckor. Den känns lite lagon svår sådär. Ska nog gå bra, men inte helt utan utmaning direkt. Värre är det med tentan på onsdag som man inte kan plugga på eller påverka på något sätt. Det handlar bara om att försöka ha hjärnan i form. Ingen annan skola har ringt mig än :( Det betyder att jag nog får lov att ta jobbet i Norrpan. Hm. Men men, det är bara att förlika sig med tanken och sedan blir jag väl överlycklig om någon annan skulle höra av sig. Jag hoppas bara att jag har mer tur till hösten då det ska sökas jobb på allvar!! En sak i taget. Jag vill ha lön nu. Sjukt sugen på lute julklappsshopping. Det blir nog att vi tar en heldag i Stockholm i år också. Det funkade ju så fint förra året. I år får vi nog sällis också om P & K inte bangar ;) Vore mysigt tycker jag.

Inga kommentarer: