måndag 10 november 2008

Önskelista Julen 2008

I min familj är det brukligt att lägga fram en önskelista i god tid innan jul varje år. Denna ska vara mycket innehållsrik så att man inte kan gissa vad man ska få i julklapp. Det är aldrig så att man måste köpa något från listan men det är mer tänkt som inspiration. I år är jag inte särskilt välbärgad själv och säkert många med mig, men man får alltid önska sig har min mamma sagt, så det gör jag ju såklart!

- Symaskin (Ja, jag vet att det är en vuxen önskning, men jag har verkligen saknat att ha en för alla gånger man står där med nål och tråd och tråcklar och det inte blir bra.. Den behöver inte vara avancerad och kan självklart vara begagnad, den ska bara kunna sy rakt, som den här :P

- En varm och go tröja med dragkedja, som den här från Peak Performance.

- Canvastavlor, staffli, penslar mm. (Ja, jag känner hur kreativiteten hämmas utan att kunna måla när jag vill) Saknar ju bildlektionerna i skolan..

- Pengar alt. presentkort för ett frisörbesök. Jag behöver ju ta ut mina extensions och hitta på nåt frisyrliknande av det lilla hår jag har kvar :) Nånting sånthär kanske?

- Träningsskor som man kan ha inomhus. Såg att mina var trasiga på squashen igår :( Dessa är fina!

- Parfym från t ex Christina Aguilera eller Gucci's Envy Me

- Trosor från Hanky Panky.

- Album (tomma) för många härliga bilder :)

- Kompletteringar för min Lasse Åberg-servis. Jag behöver 5 äggkoppar, 3 assietter och 1 mugg.

- Böcker - dvs tjejböcker som är underhållande och lättlästa förslagsvis något i denhär stilen... Funkar med både engelska och svenska :)

- Stickat pannband med 80-talsvibbar..

Sådärja. Det blev ju en himla lång lista :D Kanske fylls på.. vem vet? Mannen får ta och skriva sin egen. Men jag tyckte det var smidigt att lägga upp den på bloggen istället för att berätta för alla och då kanske glömma nåt..

Picachu har en egen lista. Han önskar sig ben och godis och leksaker. Gärna små leksaker som brorsan inte kan ta sönder. Sen vill han ha en reflexväst också. Storlek väldigt liten. Vi får se om husse och matte kan berätta det för tomten :D

Inga kommentarer: