måndag 24 november 2008

Hej mitt vinterland!

I morse vaknade jag på tok för tidigt bara för att inse att min lilla hund hade gjort på sig inomhus för andra gången på kort tid. Man blir ju bara för trött. Det är klart att jag går ut med honom på nätterna om han är dålig i magen eller så, men han säger ju inte till :( Jag vaknar väldigt lätt, men hans ynkliga "pip" hörs ens knappt om man är helt vaken och spänner öronen. Jag hade velat att han hoppade upp och ner eller bara gav ett skall eller åtminstone ett högt pip.



Idag kom alltså första snön som låg kvar. Vovvarna blir helt till sig såklart. Picachu har sett snö innan, men då var han så liten, så liten. 10 veckor kanske. Så det minns han nog inte. Först var han väldigt skeptisk men nu har de busat i det vita myset som man inte blr blöt av (när det är minusgrader i alla fall) hela dan. Det är så härligt för det lyser upp också och allt känns mycket roligare. Lillen har fått en tröja idag med som jag har gjort. Fick lite för mycket fritid i morse få jag inte kunde somna om kl kvart i sex... Nu är jag trött däremot och längtar efter sängen. Vi har sånna fina vovvar, så är det. Imorgon ska jag på min andra anställningsintervju. Håll tummarna, för det här jobbet vill jag hellre ha... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Era hundar är verkligen jätte fina..
Här hemma har jag två överlyckliga barn som bara älskar snön..
Ha det bra

Unknown sa...

good luck ! kram pappa