lördag 29 november 2008

Julstök

Idag har det julstökats hela dagen. Trots att jag har gjort det OCH köpte en del julklappar vill inte julstämningen infinna sig :( Hoppas det blir ändring på det när vi ska gå på julmarknad imorgon... Men just nu är det 5 plusgrader och regn här.. så vi får väl se. Det var segt att städa hela lägenheten från tak till golv, det tog nog 6 timmar med avbrott för hundpromenad etc. Vovvarna tyckte vi var rätt galna idag. Allt var uppochner och de fick ingen ro. Så fort vi städat färdigt somnade de dock och har väl ungefär sovit sen dess.


Min söta lilla ren från förra året fick komma upp. Visst är han snygg?


Julstjärnan inhandlades på Gekås.. Den är lite väl mörk för min smak, men den passar väl in i sovrummet tycker jag :)

Vi har inte bara städat idag. Vi tog oss även lite tid att baka peppisar. Vi hade köpt två olika degar för att se om det var skillnad och det var det banne mig. Mina var godast tycker jag :P De svarta har mannen gjort ;)

Nu sitter min älskling och myser i vårt nystädade och julpimpade vardagsrum.. Känner att jag skulle nog gärna göra honom sällskap faktiskt. Borde stryka gardinerna som jag tvättade idag, men det kanske kan vänta. En stund i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken jätte söt ren