onsdag 31 december 2008

2008 Årskrönika.. typ

Ett tappert försök att sammanfatta mitt år kommer alltså här. Men ja, det blir lite kortfattat, men håll tillgodo ändå. (tyvärr har jag inte tillgång till bilder så det blir ännu tråkigare :P)

Januari

Nyåret firades i Särna utanför Idre med ett gäng glada vänner. Vi var ganska trötta den 1a januari förra året, men dagen innan hade bjudit på mycket skidor, bad och fest.

Vi var även på familjeresa till Paris med min familj. Många fina minnen och vi hade riktigt skoj, även om det inte är så praktiskt att resa med 8 andra personer... :)

Mycket plugg och även lite fest bjöd januari på.. En weekend till Göteborg bland annat.

Februari

Ny chef på jobbet innebar mer jobbtider och därmed mer pengar i plånboken för mig :)

Älsklingen låg i hårdträning inför Vasan och jag pluggade på som en tok, för snart skulle det ju bli mindre "egentid" som ni vet.

Den 14e februari var det ju alla hjärtans dag även i år och den firade vi hemma med att ta hit en egen kock som lagade mumsig mat till oss. Mycket romantiskt och mysigt!!

Själv låg jag ju också i träning, det var ju i februari som jag började min resa mot klassikerdiplomet som jag nu har i min ägo. Den 23e var det dags för tjejvasan som var en något traumatisk men mycket minnesvärd upplevelse för mig.

Mars

Den 2e mars var det då dags för Vasaloppet och jag stod i spåret och hejade fram min älskling till en bra tid.

Nu hade jag dessutom bestämt mig för att jag skulle bli ägaren till den "bortglömda" lilla hanvalpen från Lingestigs Kennel. Picachu fick sitt namn och vi var där massor av gånger för att lära känna honom och bara mysa.

Vi åkte även på en överasknings fest för de nyförlovade paret i Borås!

Jag jobbade en masssa och körde slutspurten i skolan. Tänk att jag blev klar med min D-uppsats så tidigt för min lilla vovves skull :)

Till påsk var vi i Lekvattnet i Värmland och åkte skidor och hade mysigt. På påskdagen fick älsklingen dessutom en systerson! Så härligt med bebisar.

April

Älsklingen fyllde 28 och vi hade lite kalas här hemma, sen åt vi ute på Texas på kvällen. Det var vår sista kväll som ensamma utan vovvar.

Dagen därpå var en av mina bästa dagar. Då hemtade vi lilla Picachu och det var bara så underbart alltihopa. Min lilla prins! Bara några dagar senare fick han följa med på sin första fest och han klarade det galant!

Älsklingen hjälpte mig mycket den första tiden med vovven, jag var ju tvungen att jobba och träna och plugga klart. Tusen tack!

I slutet av mars åkte mannen min och hämtade sin älskade vovve. Ajax kom till oss den 26e och sedan den dagen har han varit en kär familjemedlem. Picachu var mest bara nyfiken på honom och nu är de oskiljaktiga.

Maj

Maj bestod av mycket träning och massor av hundgos för min del. Vi fick besök av delar av älsklingens familj två gånger och min kusin konfirmerade sig.

På mors dag åkte vi till Lingestigs med vovvarna och det var så skoj att träffa alla igen! Picachu blir fortfarande helt salig när vi rullar in på deras parkering :)

Juni

Jag körde tjejvättern i sällskap av tre andra tjejer. Vi hade riktigt roligt och underbart väder.

Älsklingen och jag firade 2 år tillsammans och vi lämnade bort vovvarna för första gången och åkte på myshelg till Stockholm där vi bla tittade på fotboll i Kungsträdgården.

Det var även midsommar som vi firade här hemma med ett glatt gäng vänner och lite grillad mat. Vi hälsade på min farmor och farfar och sedan var det dags att åka till Värmland igen för lite mys och träning.

Den sista juni hade vi tagit oss till Oslo för lite semester och detta var den finaste av alla dagar det här året. Det var ju den 30e juni som min älskling friade till mig!! Och jag sa ju ja :) Ni kan ju läsa alla detaljer i den här bloggens första inlägg. Igår var det ett halvår sedan. Tänk att tiden har gått så fort! Jag är fortfarande världens lyckligaste och jag älskar dig baby!

Juli

Vi spenderade ett par veckor i Värmlandsskogen innan vi åkte några dagar till Mora och sedan var det dags för Vansbrosimningen för mig. Ett ganska tufft lopp med åskan hängades i luften.

Sedan började jag sommarjobba och jag lyckades även fylla 23 år (!) :)

Vi umgicks mycket med vänner och den 26e var det dags för den årliga sommarfesten i Eskilstuna. Mamma ställde upp som hundvakt och vi hade det riktigt roligt. Jag och Picachu var med i Vimmerbytidningen :) och syster yster gjorde sin första resa till USA.

Augusti

Jag gjorde mina hårförlängningar och var kanonnöjd.

Jobbade en hel del och så hade vi kräftskiva här hemma.

Vi började på valpkurs med de små illbattingarna och det gick ju hur bra som helst. De är så duktiga så..

Vi åkte på vår första utställning med Ajax och träffade alla hans kompisar. Lingestigs tog hand om Picachu och ställde ut honom både i Norrköping och Nyköping där han kammade hem fina omdömen.

Jag började min nya kurs som var den sista ämneskursen. Min kusin gifte sig och det gjorde även mannens kusin, samma dag. Så vi var tvungna att välja och gick då på min kusins bröllop som vi redan hade tackat ja till. Mysigt och man längtade tills det skulle bli vår tur.

Picachu blev äntligen av med sina pirayatänder!

September

Vi åkte en helg med två kompisar till Lekvattnet igen (vad mycket vi har varit där iår) och hade mysig och fiskade och plockade svamp.

Jag åkte en helg med tjejerna till Ullared där vi hade mys och shoppade på tok för mycket :P

Vi var på en drive-in utställning och fick lite mer erfarenhet...

Jag agerade privatlärare i franska åt en jobbarkompis och sedan bar det av till Stockholm för den sista tävlingen i klassikern. Lidingö tjejlopp. Vilken härlig känsla det var att vara klar med allt!

Oktober

Vi umgicks med vänner och jag pluggde på. Vi gjorde ett besök i Karlstad och den 19e åkte vi på inofficiell utställning i Nyköping där ju Picachu fick otroligt fina resultat! (BIR)

Jag började förbereda för kommande termin och sökte jobb som en tok.

November

Vi åkte till Vimmerby för att gratulera två av mina syskon som fyllt år.

Jag gick till tandläkaren och fick veta att jag hade varit duktig i år :)

Det var mycket plugg och en hel del jobb.

Jag gick på min första anställningsintervju i Norrköping.

Vi julstädade och så gick vi på julmarknad i Gamla Linköping för att fira första advent.

December

Älsklingen hade namnsdag och fick sin julklappskalender.

Vi åkte till Stockholm för att julshoppa och jag gick på den intervjun som gav mig det jobb jag ska börja på nästa vecka! Vi var även i Göteborg på husvisning och myste på Lisebergs julmarknad.

Jag jobbade min sista dag på H&M och sedan var det packa och göra iordning inför julen.

Vi började ju i Vimmerby med min familj och sedan åkte vi till Lekvattnet för julfirande med älsklingens familj. Helt underbart har vi haft det. Nu ska vi iväg på upptåg och kvällen på årets sista dag firas med middag här hemma.

----

Det har varit ett otroligt händelserikt år med mycket känslostormar. Mina föräldrar har ju gått skilda vägar, ett beslut som påverkat mig mycket, och jag har sett mig själv och min familj gå från splittring till att ha vant sig vid situationen och att bli mycket mer harmonisk mot slutet av året. Årets tre bästa dagar har helt klart varit då vi hämtade Picachu (och Ajax), vår förlovningsdag och den dagen jag fick jobbet!

Nu så blev det lite bråttom.

GOTT NYTT ÅR

Inga kommentarer: