måndag 15 december 2008

slappardag

Det har börjat bli rutin att ta sovmorgon på måndagar, men nu är det ju ok eftersom jag är ledig :) Idag har jag mest slappat och städat litegranna. Slagit in de sista paketen och käkat alldeles för mycket godis. igen. Det blev tacos till middag ikväll.. mums. Det är verkligen gott det! Nu sitter mannen på golvet och busar med vovvarna. Picachu är verkligen ett litet monster nuförtiden. Han märker att Ajax börjar bli vuxen och det gillar han inte alls. Han ska sätta honom på plats och han börjar även försöka bestämma över mig. Jag blir riktigt arg på honom minst en gång om dagen. Hoppas att det bara är en fas.. Tonåringar, ni vet :P Det handlar väl bara om att vara benhård och konsekvent så ska han väl fatta såsmåningom.

Nånting som är drygt är att "min" dator alias "dellen" har sagt hejdå. Den vill inte alls längre. Tur att jag har sparat allt (det mesta) på en extern hårddisk. Men det är jobbigt att sitta och känna att det är så provisoriskt när jag sitter vid den bärbara i soffan... Mitt skrivbord blir ju helt dammigt. Vi får se vad som händer, jag har inte råd att skaffa nån dator, men i det här hemmet fullkomligt dräller det ju av dem så det är väl bara att plocka upp en :P

1 kommentar:

IV sa...

Tack så mycket! Vi har också ätit tacos ikväll, det var riktigt gott! Hälsa Oskar! Kram Ingrid