måndag 29 december 2008

Julen 2008, fortsättning...

Nu tänkte jag visa lite mer av vad vi har haft för oss under julhelgen...! Bilderna är tyvärr i en väldig oordning och det är helt hopplöst att sitta och lägga dem rätt så ni får stå ut med att vi tar det sista först och det första sist ;)


Annandagen här i stugan, mys och bara umgås är vad vi har gjort mest de här dagarna. Väldigt skönt med att inte ha en massa måsten.


Mysig bild på två av mina älsklingar. De blev lite trötta efter att mannen min tog med sig Ajax på vovvens första skidtur. Han var jätteduktig och sprang så fort så fort, men sen var han tvungen att vila resten av dagen :)


Ja, gissa vad vi gör här!?! Haha. Det var så att mannens syster fick ett Wii i julklapp och det skulle givetvis testas :) Ser lite roligt ut...


Vi hade inte massor med snö, men en 20-30 cm iaf och så var det svinkallt. -15 grader en morgon och då kom ju Picachus lilla overall väl till pass när vi skulle vara ute lite längre.


Vovvarna har varit jätteduktiga och väldigt sociala med barnen. Inte minst Picachu har vuxit något enormt i jul. Han fullkomligt älskar barn nu och sätter sig till och med i knät på dem. Det verkar som att vi har lärt honom att lita på barn lite mer. Skönt!


Två små busfrön som gillar kameran ;)


En mycket trött vovve efter en springtur med husse.


På julafton. Här testar älsklingen kameran han fick i julklapp. Hans bror med fru och barn på bilden. De fick en likadan kamera, så sen gick de ju och tog kort hela tiden..:)


Hela vår lilla familj. Picachu hade på sig min hemstickade tröja dagen till ära och till svärfars förtret. Söt var han i alla fall.


Sedan kom tomten!! Mitzi (dvärgpudeln) var mycket intresserad av honom och hämtade ett eget paket som hon också öppnade själv.


Två busfrön framför en överfull gran. Lite uppspelta såhär på julafton.


En hop med finklädda barn och vuxna (?) :)


Vi promenerade en del... Skönt att förena nytta med nöje!


Världens gladaste unge! Så himla söööt.

Nu är vi alltså hemma i kära Linköping igen. Det känns skönt och vi tog en rejäl sovmorgon idag så nu känner jag mig utvilad och laddad inför det nya året, men först är det ju en del som ska fixas. Igår var vi i Karlstad med mannens syster och familj. Det blev mycket seriös shopping från min sida och jag gjorde av med en hel del pengar, men så mycket bra kläder jag fick för dem sen. Det blev nästan en helv garderob till och jag vet att det är svårt o få plats med men jag behövde "arbetskläder" och jag hittade massa bra saker. Idag har jag köpt det som fattades och nu känns det superbra. Det var så mycket så jag kan inte visa här, men så småningom smyger det sig nog in en bild eller två när jag har börjat använda kläderna.

Nu sitter vi och småtittar på skidor på TV. Hundarna sover och livet är härligt.
Gott slut nu på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

:)
Kul att se vad ni har haft för er i juldagarna! Nu måste vi ses snart tycker jag! KRAM, Linn