söndag 7 december 2008

Andra advent

Idag har jag jobbat. Det visade sig att gårdagen hade satt sina spår. Jag har varit supertrött idag och haft ont i ryggen :( Länge sen nu sedan jag började med pilatesen, men idag var det alltså dags. Jag har (för er som inte vet) scolios vilket betyder att min ryggrad inte ser ut som den ska.. Det betyder mycket ont i ryggen. För några år sedan hade jag konstant värk varje dag dygnet runt. Man lär sig att leva med det och det onda bara ligger i bakgrunden tillslut. Nu känner jag inte av det så ofta som tur är, men det jobbiga är att när det väl kommer så är skillnaden så stor att det gör väldigt väldigt ont. Stackars älsklingen fick inte hem en trevlig flickvän idag, men så är det.. Jag kan inte hjälpa det. Det är väl bäst jag går och lägger mig :)

Ikväll har vi haft lite mysigt adventsfika med "familjen" version 2.0. Känns skönt men hur tråkigt och jobbigt som helst att flytta ifrån alla goa vänner som man umgåtts med sen man började här ju.. typ. Egentligen är det väl bara M och R som ännu ingår i den skaran, men ändå. Det är ju "familjen" :) Vi fick stila lite med egengjort julgodis i alla fall :P Imorgon blir det ut på äventyr för hela familjen. Peace.

Inga kommentarer: