lördag 6 december 2008

Sista jobblördagen

Tänk om det här var sista gången jag jobbade en lördag. En tanke som nog får förbli en tanke med tanke på att jag kommer att behöva sommarjobba och då säkert i butik med helgöppet :P Men men, för nu så känns det rätt skönt. Massa tryck i butiken idag och det gör ju att det är roligt att jobba även om man blir helt sjukt trött av det. Sov dåligt inatt med av någon anledning, så det var tur att dagen gick fort för nu orkar jag knappt röra mig. Ska försöka orka rulla ut yogamattan sen... Vore så dumt att låta bli. Min älskling har hjälpt grannarna att flytta idag. Han är snäll han! Imorgon är det näst sista jobbsöndagen. Hehe. Sen kan man verkligen snacka om jullov. Lite julklappsplanerande är det nu och det tycker jag är mysigt. Synd bara att inte bankkontot tycker att det är lika mysigt.. men men. Det är bara jul en gång om året som tur är och jag är i varje fall snart klar med klapparna så det kanske blir mest fönstershopping i Stockholm och kanske något till mig själv om jag är snäll. Vi får se hur det blir med den saken helt enkelt. Nästa vecka känns spännande och rolig. Men redan imorgon kväll får vi finbesök och det är ju trevligt såhär den 2e advent..

Nu ska jag trycka i mig en fudge till och njuta innan det ska plågas på golvet i ungefär 20 min :) Vovvarna har varit duktiga och varit ensamma hemma länge idag. De belönades med en långpromenad och har busat som tokar nu hela kvällen. Hoppas de kan sova inatt för det behöver jag göra.

Inga kommentarer: