torsdag 31 juli 2008

2 dagar ledigt!

Åhh, vad skönt det har varit med lite ledighet mitt i veckan. Igår var syster F och hälsade på. Vi tog först en supertrevlig morgonglass hemma hos söta E och gav oss sedan iväg för att göra stan. Vi lyckades väl med shoppingen måste jag säga. Båda gjorde fynd på Monki som hade rea, sen köpte hon fina örhängen på Ur & Penn och jag fick 2 BH på Lindex för 99:-. Inte illa! Sen var vi på Twilfit och provade ut Bh till henne och sist var det ju då H&M såklart. Hon hittade (eller jag hittade åt henne) en jättefin klänning till bröllopet i augusti med en passande sjal och jag köpte en massa shampoo och sånt plus en kortkort kavaj (som en bolero ungefär) som jag kanske ska ha över min klänning i ausgusti. Vi får se. Jag har ju redan köpt en svart bolero för ändamålet, men det känns lite tråkigt och höstigt med svart. Jag får väl prova och se. Jag var även hos optikern för den årliga besiktingen av ögonen och det var fint med dem trots 1 års användning av dygnetruntlinser. Jag köper mina linser genom något som heter Linsboxen (www.linsboxen.se) och får då linserna hem i lådan varje månad samtidigt som det dras pengar med autogiro. Då får jag hur mycket optikerbesök under året jag behöver gratis dessutom. Hur himla bra som helst. Jag är verkligen supernöjd! Under eftermiddagen igår färgade jag syrrans hår, vi åkte och handlade i djuraffären och storhandlade mat. Sen när hon åkt hem gick vi till Trädgårdsföreningen och myste med hundarna och L, H och några vänner till dem. Därifrån är bilden i förra inlägget alltså.

Idag har jag varit i Nyköping på förmiddagen. Anledningen till det får ni veta om två veckor ;) Sen var jag hemma och solade lite, tog en långpromenad med Ajax och så har vi varit och kvällsbadat nu ikväll. Vi åkte till Kaga som ligger lite utanför stan och det var 25 grader i vattnet. Mycket skönt och trevligt. Jag har tyvärr varit dålig på att fota mina upptåg de här dagarna men jag lovar bot och bättring :)

Inga kommentarer: