onsdag 16 juli 2008

Födelsedag

Idag fyller älsklingen år, hon är nu så gammal(?) som 23 år.
Jag tänkte gå upp tidigt, gå ut med hundarna för att sedan göra i ordning frukost som jag skulle servera på sängen tillsammans med presenter.

Dock upptäckte jag något som förstörde mina planer när jag öppnade dörren från sovrummet, en tavla (som sitter högst upp nära taket) hade ramlat ner inatt så det var glas över hela golvet.
Det som gjorde mig mest förvånad var ändå att jag inte vaknat av raset, och att ingen av hundarna skällt när det hände. Jag vaknade runt 5-tiden av att Ajax stod med tassarna på sängkanten och såg helt förstörd ut. Jag tänkte inte mer på det och försökte somna om, men när han en kvart senare fortfarande stod kvar plockade jag upp honom i sängen och han verkade nöjd med det så jag somnade om.

Bra start på dagen


I alla fall, jag fick bära hundarna ut till ytterdörren (det är inte lätt att bära båda samtidigt) för att ta en promenad. När vi sedan kom in bar jag dem till sovrumsdörren bad dem stå kvar medan jag hämtade presenterna, för att sedan sjungandes väcka min älskling (som troligen redan var vaken).
Istället för frukost på sängen fick det bli att stänga in älsklingen och hundarna i sovrummet medan jag plockade glas och dammsög vardagsrummet. Kul start på dagen...

När födelsedagsbarnet kommit hem från jobbet skulle vi gå ut till en närliggande fransk restaurang för att äta middag. Tyvärr hade de semesterstängt så vi fick traska in till stan istället för att äta på Restaurang Sangria.
Det är inget jag ångrar, maten där var otroligt god och älsklingen min verkade vara nöjd med sin födelsedagsmiddag.
Hon åt: Grillade Pilgrimsmusslor till förrätt, Vildsvinsfilé och pot. gratäng till huvudrätt och mörk chokladkaka till efterrätt.
Själv åt jag en otroligt god hummersoppa till förrätt, Kalvfilé Estoril till huvudrätt och en kaffe till efterrätt (jag var sjukt mätt).


Glatt födelsedagsbarn med grillade pilgrimsmusslor


Strålande god hummersoppa


Så, det blev nog en ok födelsedag för henne, nu är hon trött och läser tidning i sängen.

Inga kommentarer: