fredag 11 juli 2008

iphonesläpp

Nu har mannen äntligen fått sin efterlängtade iphone. Han hade den ju innan, men nu är det ju enklare med en version som passar här i Sverige. Aja, jag kan inte så mycket, men det var visst VÄLDIGT viktigt att köpa denna just idag. Eftersom vi nu befinner oss i Mora.. eller utanför... så var det ganska långt till närmaste teliabutik. I morse tog vi oss till Borlänge för att köa en halvtimme innan köpcentret öppnade. Han lyckades springa sig till en 8e plats i kön och det räckte gott och väl. De fick tydligen inte säga hur många telefoner de hade. Jag gick runt lite i andra affärer och hittade en söt liten bolero som jag tänkt ha på ett bröllop senare i sommar och så en ny väska. Jättefin i brunt krokodilmönster. Den blir nog bra som skolväska till hösten skulle jag tro! På eftermiddagen åkte vi till Mora för att gå på marknad. Den var inte så mycket att ha, men vi träffade massor av hundar och Picachu fick åka i sin nya "ryggsäck", fast han gillade det ju inte jättemycket direkt. Hoppas man kan vänja honom... Vi pratade med två som hade chihuahua och båda sa att P var jättesöt. En av dem var långhårig och en av de finare jag sett! Om min lille kille bara ville bli så fin när han blir stor. Jaa ni.. imorgon ska jag simma. Wish me luck!

Mannen köar utanför telia.

En annan konstig sak... På vägen till Borlänge åkte vi bakom denna bilen och blev förvånade. Vi trodde båda två att såna reg. skyltar var spärrade. Är det inte så??


Inga kommentarer: