torsdag 3 juli 2008

simma

Idag har jag badat. Och simmat. Om bara några dagar ska jag ju simma. Långt. Käranån. Och ingen våtdräkt har dykt upp. Man kan ju hoppas att det blir varmt i vattnet och att våtdräkten kommer fram! Vovvarna har sprungit omkring som galna höns och husse har ätit godis :)
Semester kan man säga i alla fall.


En nybadad och trött liten kille

Något annat vi har funderat på idag är efternamn. Det är ju långt kvar tills vi gifter oss, men jag är sån att jag vägrar stressa med allt som hör till det, så det är bättre att börja diskutera allt i god tid. Problemet är väl att vi båda känner mycket för våra efternamn och kanske inte gärna vill byta. Jag är ju rätt konservativ av mig i övrigt så egentligen har jag inga problem med att ta mannens namn, men jag gillar ju mitt så mycket ;) En lösning är ju att båda byter så att man tar ett eget namn... Men då måste det ju verkligen vara ett bra namn! Svårt detdär. Jag tycker ju att kombinationen av våra namn "Eidervik" skulle vara skitsnyggt, men det är säkert upptaget och mannen verkar inte superpigg på den lösningen heller. Tur att vi har tid att diskutera det mycket mer! Har ni några bra eller roliga förslag?

Inga kommentarer: