tisdag 1 juli 2008

Förlovning!

Nu måste jag ju passa på att berätta vad som har hänt sedan jag skrev sist!

Hela vår lilla familj var iväg med mannens föräldrar till Oslo för att bla hälsa på mannens syster som bor där och för att jag aldrig har varit i Oslo förut. Igår var vi och besökte Holmenkollen, ni vet där den stora backhoppningsbacken ligger... Mannen tyckte att vi skulle klättra upp ända upp i toppen av backen där det även finns ett museum om backhoppning och skidor i allmänhet. Efter mycket klättrande var vi äntligen uppe och jag var så varm och svettig att jag tyckte att vi kunde gå ner igen när vi hade tittat lite på utsikten.

Men nej det gick inte. Mannen tryckte in mig i ett hörn och började kramas lite och innan jag visste ordet av stod han på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom! Käranån tänkte jag, det är klart att jag vill!! Så jag svarade ju ja och sen upptäckte jag skocken med turister som stod runt oss och klappade i händerna och jublade och sa grattis.. Hihi, ja det var ju väldigt speciellt och mysigt. Verkligen en händelse man alltid kommer att komma ihåg! Några var så snälla och tog kort på oss, så vi har det bevarat också :)



När vi skulle klättra ner var jag helt skakis i benen och höll på att ramla, jag var omtumlad men väldigt lycklig. Han lyckades verkligen med att överraska mig trots att vi redan hade varit och tittat på ringar. Jag vet, men det är ju meningen att det ska vara hemligt! ;) Saken var bara den att vi inte skulle få ringarna förrän efter semestern, så jag var ju övertygad om att det inte skulle bli tal om frieri innan dess. Men tji fick jag.. hehe, och tur var väl det. Annars hade jag väl bara gått och väntat... Jag publicerar en bild på ringarna när vi fått dem, just nu sitter en fin liten lånering där för att påminna mig om att jag är "tagen" :)

Efter själva frieriet gick vi och åt en god lunch med mannens föräldrar för att fira på en restaurang med oslos bästa utsikt. Resten av dagen spenderade vi inne i centrum där vi lekte turister och bara myste.



Nu är vi tillbaka i Sverige och har lång tid kvar på semestern. Det känns väldigt skönt måste jag säga att få tid till avkoppling efter den här överraskningen! Och ja, jag är verkligen lyckligast i hela världen. Såklart!

2 kommentarer:

orre sa...

Tack min älskade, jag är så glad att du vill vara min!

Och du, jag är lyckligast i världen :)

Anonym sa...

grattis på förlovningen