lördag 19 juli 2008

Lord of the Rings

Nu har vi fått våra ringar! De är så fina så fina. En bild gör dem inte riktigt rättvisa, men man kan ändå se att de är snygga :)


Ringarna är från märket HAND som vi tyckte bäst om av de vi ahr tittat på. Mannens heter "Sweet" och är 6,5 mm bred. Min heter "Great" + "briljant" (Dvs med 8 diamanter och en rubin) och är 8 mm bred. Vi har köpt dem på Skänninge Ur & Guld, ett ställe som vi verkligen rekommenderar då utbudet i Linköping är pinsamt magert!

Jag tycker att mannens ring ser ut som den i Sagan om Ringen. Håller ni inte med? Fast det ser man nog bättre i verkligheten. Jag ville ha en bred ring för mina fingrar är rätt smala och då blir det lätt att en smal ring "åker omkring". Det får bli en smal vigselring istället! Vi är i alla fall supernöjda och vill ni se dem live är det ju bara att svänga förbi vettja. Ni som inte redan har sett då.

Vi fick dem igår och då hann jag inte blogga, för vi var på stan och tog en öl/vin med M & B, A & P samt A & A. Mycket trevligt var det och vovvarna var hemma ensamma i tre timmar! Så himla skönt att man kan göra sånt nu. De sov väl mest hela tiden kan jag tro men oj vad glada de var när vi kom hem. De tänkte väl att vi hade tänkt lämna dem ensamma hela natten..

Idag har jag jobbat igen, men kortare dag så det var ju skönt. Nu på kvällen har familjen varit här med Ronja och Fanny så det blev verkligen fullt hus. Picachu tyckte att det var lite väl mycket folk och fä, men han kände ändå en viss dragningskraft till Sandras arm ;)



Och de hade med sig paket! och tårta! Supergod Pinocchiotårta med hallon och så fick jag en söt vas och fina uppläggningsfat som jag hade önskat mig. Av syskonen fick jag ljuslyktor, ett doftljus och en smyckeshängare som var väldigt söt. Kanondag helt enkelt.


Nu är jag supertrött och är glad att vi har stängt söndagar i juli så att jag får vara ledig! Undrar vad vi ska hitta på den lediga dagen då? Det känns som att det är späckat schema faktiskt, men vi får väl se!

Inga kommentarer: