fredag 4 juli 2008

Fisk i sjön och fisk på tallriken

Det finns visst fisk i sjön. Svärfar såg en igårkväll och mannen fick upp två små som åkte i igen när han fiskade. Därför tänkte vi gå ner till sjön igårkväll igen och kasta lite, men det visade sig vara svårare än vi tänkt. Jag kastade nog tre gånger innan jag blev tvungen att spotta och fräsa och springa upp till huset igen för att knotten höll på att äta upp mig levande. Usch!

Så idag blev jag glad när svärmor annonserade kvällens mat. Det blev grillade fiskspett hämtade direkt från västkusten! Kan inte bli mycket godare än så tycker jag, så det gjorde inget att vi inte fick nåt igår. De små knattarna var här och åt med sina föräldrar och S och L fick ta en premiärtur i båten, något som roade både stor och liten.


Fullt ös

På förmiddagen fick vi fika hos mannens mormor som bor i närheten, och vovvarna fick en chans att bekanta sig närmare med hennes dvärgpudel Mitsi. Det gick bra efter att de stått och tittat på varandra ett tag och när Picachu fått skälla klart lite. Jag mår bättre idag, men jag är fortfarande väldigt trött på kvällen och känner att jag är lättirriterad och inte riktigt mig själv. Men det beror väl på värmen också.

Inga kommentarer: